Opnieuw naar mv 'AfricaMercy - Reisverslagen van Ad Woudenberg - WaarBenJij.nu Opnieuw naar mv 'AfricaMercy - Reisverslagen van Ad Woudenberg - WaarBenJij.nu
Opnieuw naar mv 'AfricaMercy

Na een periode van wachten en een gemiste poging in 2012 is daar nu het moment waarop ik hoopte. Komende weken ben ik weer 'crewmember' aan boord van de Africa Mercy. Het schip is begin juni in Las Palmas gearriveerd voor een dokperiode van bijna twee maanden. Een belangrijke klus is een renovatie van het hospitaaldek, het veranderen van een operatiekamer in een 'ward' en natuurlijk de nodige technische klussen.

Nu nog de laatste afronding op het werk, dan de voorbereiding op de reis (o.a. het aanschaffen van een paar coveralls) en op zondag 7 juli op weg.

Lezen jullie weer mee met de update die ik vanaf het schip wil gaan verzorgen.

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2013

Spiegeltje, spiegeltje………..op de vloer?

15 Juli 2013

Verse broodjes aan boord
Ad

Werken aan boord van de African Mercy, een hospitaalschip wat door MercyShips in de vaart wordt gehouden om de armsten op deze wereld te voorzien van medische en geestelijke zorg. De organisatie zet zich in voor het verbeteren van alle aspecten van het leven, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik hoop met mijn periode aan boord een bijdrage te mogen leveren aan deze doelstelling. Dit is in korte lijnen de doelstelling van mijn reis. Het is best spannend om na zoveel jaren weer te werken aan boord van een schip, en een tijdje gescheiden te zijn van gezin en vrienden. Ben ik de diverse automatismen nog machtig, hoe zal het zijn om weer in de engineroom aan de slag te gaan, hoe was het om in dok te liggen met een schip waarop hele dorpen aan mensen rondlopen? Op al deze vragen zal ik zoveel mogelijk via de blog antwoord geven. Ad

Actief sinds 25 Aug. 2010
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 32156

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 01 Augustus 2016

Durban in herhaling

07 Juli 2013 - 27 Juli 2013

Opnieuw naar mv 'AfricaMercy

12 September 2010 - 10 November 2010

Werken op de AfricaMercy

Landen bezocht: